Frukosttallrik Paleo

Publicerat: 23 februari, 2014 i Fisk, Frukostmat
Etiketter:, , , , , , ,

Silltallrik Paleo

Sillfrukost 2 port

  • 2-4 kokta ägg
  • 1 burk Lucullus sill i dillsås
  • Skivad paprika
  • Paranötter
  • Tomat
  • Rädisor
  • Avocado
  • Majonnäs
  • Dill
  • Bladpersilja

Jag hade med några plåtburkar sill i packningen hit till Turkiet. De är mindre söta än de flesta inläggningssillar i glasburk.

Vill du testa att göra egen sillinläggning helt utan socker, så har jag hittat en riktigt bra här på Mat med mera.

Vill du ha en mer traditionell inläggning med sötma i sillen, så har jag en inlagd sill på min gamla blogg med mindre socker. Du kan förstås byta ut sockret mot honung om du vill.

kommentarer
  1. WildRag skriver:

    Jag brukade ta vanlig inläggningssill på burk, skölja och ha på mer ättika och kanske lite lök. Eller blanda med kefirprodukter (hemgjorda) och senap om man vill ha senapssill och kör med kefir på bonnmjölk.

    Fast nu kör jag från scratch, och fermenterar sillen själv. Blir färdig produkt helt utan tillsatser eller socker och full av probiotika. Smakar sötare också, eftersom den är fermenterad och inte har vass ättika tillsatt.

  2. Malgorzata Haggu skriver:

    Vad roligt Birgitta att du länkade till mitt recept.
    Hälsningar
    Malgorzata

  3. Ulla Jerlinder skriver:

    Tittade in på din gamla blogg på inlagd sill.
    Vilken % är det på 1 1/2 dl ättika?

Lämna en kommentar