Matkärlek av Anne Aobadia

Kokboksreklam och paprikaröra

Förra veckan lanserades en ny kokbok, Matkärlek av Anne Aobadia, tidigare redaktör för numer avsomnade tidningen Mat & Hälsa.

En mycket vacker kokbok med mängder av läckra recept och bilder. En bok fylld av fräsch lågkolhydratmat à la LCHF och Paleo, eller som Anne kallar det, LCHF 2.0.

Ajvar ur Matkärlek av Anne Aobadia

Recepten känns riktigt bra och genomtänkta. Mycket fräscha grönsaker och andra tillbehör och många fina bilder, just sånt som jag vill ha när jag bläddrar i en kokbok. Det ger inspiration till matlagning, när det vattnas i munnen av att bara läsa recepten.

Jag är mycket förtjust i paprika och ajvar, det har du kanske märkt bland mina recept härinne. En passion jag delar med Anne, så här kommer hennes recept då den goda paprikaröran. Klicka på bilden så blir den lättare att läsa.

Recept på Ajvar ur Matkärlek

Matkärlek av Anne Aobadia

 

kommentarer
  1. Monica Ohlsson skriver:

    Tack för tipset om ny kokbok. Själv har jag din kokbok ”Långkok”. En verkligen gedigen bok som visar på hur god mat man kan laga, och samtidigt tillföra kroppen bra näring. Tack för alla fina recept både från gammal och ny blogg.

    • Tack, härligt att höra att du tycker om mina recept och Långkok 🙂

      Det finns och ges ut så otroligt många kokböcker idag, många tycker att det finns alldeles för många lågkolhydratböcker redan. Men jag tycker det känns riktigt bra när det kommer fler fina kokböcker utan mjöl och socker, vi är så otroligt många som äter den typen av mat idag, så de behövs verkligen.

Lämna en kommentar