Mina 3 kokböcker på export till USA

Publicerat: 18 mars, 2014 i Mina kokböcker
Etiketter:, , , , , ,

Långkok för LCHF och Paleo av Birgitta Höglund

Kokböcker till Amerika

Äntligen kan jag berätta en hemlighet jag gått och burit på sen i vintras.
Alla mina 3 kokböcker kommer att ges ut på engelska våren 2015!!!
Det känns så stort att jag knappt fattar det än.

LCHF för seniorer av Birgitta Höglund och Annika Dahlqvist

Böckerna är LCHF för seniorer, som jag skrev tillsammans med Annika Dahlqvist,
Grillmat LCHF med förord av Anna Hallén om de viktiga vitaminerna och mineralerna och
Långkok för LCHF och Paleo med förord av Ann Fernholm om fettets viktiga betydelse i vår kost.
Böckerna kommer ut i USA på förlaget Skyhorse Publishing.

Fick mail från redaktören Lindsey Breuer i New York i morse att kontraktet är påskrivet och klart mellan Skyhorse och Optimal/Pagina. Tänk att de ger ut inte 1, inte 2 utan alla 3 kokböckerna på en gång…

Det roligaste är att jag tog den här kontakten helt själv, efter att jag blivit tipsad om Skyhorse Publishing av mina bloggvänner Nina och Clark på Left Coast LCHF.
Vi har haft mailkontakt ända sen jag började blogga om mat och jag har skickat dem mina böcker. Nina är fotograf och har hela tiden peppat mig att böckerna är så bra så de borde ges ut även på engelska.

Skyhorse Publishing har de senaste åren gett ut Sten Sture Skaldemans LCHF-kokboken och Mariann Anderssons Baka med LCHF och håller på med översättningen av Marianns Baka matbröd med LCHF.

Grillmat LCHF av Birgitta Höglund

kommentarer
  1. Gäst skriver:

    Grattis!

  2. friisen skriver:

    Wow! Stort grattis 🙂
    Fick just själv hem Grillmat LCHF i brevlådan och nu längtar jag om möjligt än mer till grillsäsongen!

  3. […] Mina 3 kokböcker på export till USA | Birgitta Höglunds Paleo. […]

  4. Wow, stort grattis! Vad underbart!

  5. Lena skriver:

    Grattis. Måste kännas kul

  6. Modesty skriver:

    Stort grattis – vad kul hoppas de kommer ut i andra engelspråkiga länder också.

  7. nwictorin skriver:

    Så fantastiskt roligt – grattis!

  8. Bente skriver:

    Grattis och lycka till. Kommer att bli en stor succé. Jenkarna behöver lära sig god kosthållning.

  9. Annika skriver:

    Men vad roligt! Grattis! Och grattis till USA som får ta del av dina fina recept.

  10. Gull-britt Bengtsson Brynefors skriver:

    Grattis Birgitta! Jag gläds med dig men är inte förvånad! Dina böcker är så bra och njutningsbara både för ögat och smaklökarna.

Lämna en kommentar