Kall sommartallrik och sockerfritt silltips

Publicerat: 28 juli, 2014 i Fisk, Frukostmat
Etiketter:, , , , , , , , , , , ,

Sommartallrik

Silltallrik 1 port

  • 50 g inlagd sill
  • 1-2 kokta ägg
  • 1 liten paprika
  • Jordgubbar
  • Några mandlar
  • Några skivor korv, jag hade nitritfri salami från Sveom i Kaxås köpt på Gårdsbutiken på Frösön.

Garnera med sallad, örter och en krasseblomma. De smakar väldigt gott, lite sting som i senap och peppar.

Här på bloggen ”Mat med mera” hittar du en helt sockerfri, polsk sillinläggning och här en svensk från min gamla blogg med mindre socker än den man köper. Du kan självklart byta sockret mot honung om du vill.

Birgitta Höglunds inlagda sill

kommentarer
  1. Anita B skriver:

    Åh vad generös du är som delar goda recept. Vi har träffats i Alanya. Jag och Britt är från Västerås och frågade dig för några år sen om det kunde vara möjligt att vara så lång tid därnere. I höst ska jag ner för fjärde hösten! Träffar ibland L när jag är ute och promenerar och får då en trevlig pratstund.
    Ha det gott och kanske ses vi i höst i Alanya

Lämna en kommentar