Ekologiska kryddor från Spicemaster och frukosttips

Publicerat: 17 maj, 2014 i Frukostmat, Reklaminlägg
Etiketter:, , ,

Ekologiska kryddor från Spicemaster

Nu blir det reklamavbrott

Jag fick erbjudande om att testa ekologiska kryddor från nätbutiken Spicemaster. Som alla vet som följt mitt bloggande genom åren så är reklam något jag mycket sällan upplåter min blogg till.

Men den här gången gör jag ett undantag, eftersom jag gillar både kryddor och ekologiska varor.

Fick därför häromdagen ett paket på posten med några olika sorters kryddor och kryddmixer. Fräscha och smakrika, dessutom helt utan tillsatser av socker, salt och annat som inte hör hemma i en kryddburk.

Bilden lånad från Spicemaster.se

Bilden lånad från Spicemaster.se

Favoriten blev helt klart Morning Wellness, en mix av kanel, gurkmeja, ingefära och kardemumma.

Riktigt god att strö på en hallonmelett eller att blanda i gröten. Här en annan variant av Paleogröt, med just de här kryddorna.

Ett kryddmått i en kopp te är också riktigt gott och värmande. De är alla ett bra sätt att få i sig de antiinflammatoriska ämnena som det finns gott om i de här kryddorna.

Vill du ha fler tips på att variera frukostar à la Paleo så ta en titt inne på Swedish Paleo Club. Klicka på länken så hittar du en lista på hela 80 olika.

Mandelgröt Paleo

Omelett med hallon och banan

Te med Morning Wellness från Spicemaster

 

kommentarer
  1. Beatrice skriver:

    Stort tack för tipset och alla fina recept du så frikostigt delar med dig av!

    Order är lagd. Hittade även ett keramiskt rivjärn som jag sökt efter en tid 🙂

    Trevlig helg!

  2. Anneli skriver:

    Tack för tipset!! Reklam är bra om det är för något som verkligen är schysst!

  3. Tove skriver:

    Så fina kryddor! Min Icabutik har tagit in dessa, underbart att kunna köpa tacokrydda i vanlig butik! Som Malmöbo har jag visserligen oförskämt nära till LCHFbutiken men ändå kul när det finns bra alternativ i ens vanliga butik! Jag gillar också morning wellness, har den i min chiapudding!

Lämna en kommentar