Artikel i Aftonbladet Söndag

Publicerat: 6 juli, 2014 i Om mig i media
Etiketter:, , , , , , , , ,

Mer om mig i media

Förra helgen var jag med i en artikel i Aftonbladet Söndag, med tips om hur man undviker att äta för mycket skräpmat under semestern och lyckas med att inte gå upp i vikt.

Jag fokuserar annars mest på alla hälsofördelar min mat gett mig de senaste 5 åren, men det har förstås även handlat om att jag gått ner i vikt.

Det har ju gjort att min kropp mår ännu bättre, så jag delar gärna med mig av tips och råd på det som fått mig att bli både friskare, starkare och normalviktig.

Här kan du läsa artikeln i dess helhet, klicka på bilden för att förstora den.

Birgitta Höglund i Aftonbladet Söndag

kommentarer
  1. Gunnar Parment skriver:

    Det du skriver om ett par glas vin och jordnötter undrar jag över. Själv är jag tyvärr överförtjust i jordnötter, men försöker hålla mig till max en gång i veckan. Ibland köper jag istället salta macadamianötter som har betydligt mindre mängd kolhydrater. Hur menar du att just några jordnötter skulle fördärva en i övrigt nyttig kosthållning?

    • Under intervjun satt vi och pratade om vad många faller dit på som lockar dem till att överäta.
      Då nämnde jag vin och jordnötter, det är många som triggas igång att äta mer av just dem. Och särskilt när man druckit lite vin, då blir det svårt att motstå många andra frestelser.

      Macadamianötter är ju ett mycket bättre val med ett högt fettinnehåll. Jordnötter är ju inte heller en nöt utan en baljväxt, så jag äter dem inte av den anledningen heller 🙂

Kommentera

