Spröda frökex från Huså Bröd med ägg, majonnäs och gräslök

Spröda frökex med en röra på mjukkokta ägg, majonnäs och gräslök

Frökexen sprider sig för vinden

För 3 år sen fick jag ett tips om ett fröknäckerecept baserat på spannmål av en Facebookvän. Jag omvandlade receptet till ett som passar oss som äter Paleo/LCHF och alla som inte tål gluten och mjölk.

Några månader senare besökte jag Huså Bröd, ett litet bageri på Åreskutan. Jag hade kontaktat dem för att fråga om de var intresserade av att baka mitt bröd.

Om Spröda frökex från Huså Bröd i Expressen

Bild från Expressens Allt om LCHF

Ylva och Markus Forsberg, syskonparet som driver Huså Bröd, tyckte om brödet och ville gärna se om de kunde vidareutveckla ett recept som fungerade att baka i lite större skala.

En tid senare åkte jag upp igen och vi provbakade tillsammans, du kan läsa mer om det Här.

Förra hösten var så allt klart och de lanserades under namnet Spröda frökex. Nu säljs kexen i butiker över hela landet och även i Norge genom Gangstad Gårdsysteri.

Här kan du läsa om var de säljs och ta del av en lista med butiker som har dem i sitt sortiment. Hittar du kexen i någon butik som inte finns med på listan så hör gärna av dig till mig eller direkt till Huså Bröd, här finns deras kontaktuppgifter.

Spröda frökex från Huså Bröd

Spröda frökex från Huså Bröd

Spröda frökex i Turkiet

Färdkost på flygplats i Istanbul

Packat för frökexdemo

Packat och klart inför frökexdemo på Kostdoktorns föreläsningsturné

På LCHF-butiken i Arlöv kan du köpa frökexen, klicka på bilden så kommer du till deras nätbutik :)

På LCHF-butiken i Arlöv kan du köpa frökexen, klicka på bilden så kommer du till deras nätbutik

kommentarer
  1. Hanna skriver:

    Hur lång hållbarhet har dom? Funderar på en Europaresa….

  2. Eva Isaksson skriver:

    Är det möjligt att få receptet på frö knäckebrödet? Tack för en trevlig blogg.
    Eva

Kommentera

