Citrontryfflar Paleo

Citrontryfflar ca 14 st

  • 1 dl mixat nötmjöl
  • 1 msk tahini, sesampasta
  • 1 msk smält kokosolja
  • ½ liten banan
  • Saft och skal från 1 liten, ekologisk citron
  • 1 dl kokosflingor att rulla tryfflarna i

Jag använde paranötter, hasselnötter, valnötter och cashewnötter till nötmjölet, men du kan ta de du föredrar.

Blanda nötmjölet med övriga ingredienser i en matberedare. Kör på fullt tills allt blandats till en smet. Ställ i kylen en timme att stelna.

Forma smeten till kulor med hjälp av två teskedar, rulla dem till släta bollar och lägg i en skål med kokosflingor. Rulla dem runt så de blir täckta överallt. Ställ kallt en stund. Förvara i kyl eller frys.

Kokosbollar Paleo

kommentarer
  1. WildRag skriver:

    Har du kollat hur länge de håller? 1 vecka kanske?

  2. Elin skriver:

    Oh, låter jättegott! Vilken funktion har tahini, är det smak eller viktigt för konsistensen? Jag tänkte nämligen om jag kan fuska för sådan har jag inte hemma nu…

  3. Låter enkelt och gott! Tahini lät spännande, det har jag aldrig testat.

  4. Det blir nog bra det med 🙂

Kommentera

