Gästrecept från Swedish Paleo Club

Publicerat: 3 mars, 2014 i Frukostmat, Recept från bloggvänner, Vegetariskt
Etiketter:, , , , , , ,

Cecilia Nisbet Nilsson på Swedish Paleo Club

Hej, jag heter Cecilia Nisbet Nilsson och har startat Sveriges första paleoklubb, Swedish Paleo Club.
Birgitta, som har vänligheten att låta mig gästblogga idag, är en av våra varmt uppskattade nätverkare. Du känner säkert till flera av våra andra medarbetare i nätverket och du hittar alla om du går in och tittar på vår sajt www.swedishpaleo.se.


Som småländsk entreprenör har jag startat flera olika projekt genom åren, men det här är garanterat det absolut roligaste. Efter bara en dryg månad är vi över 600 medlemmar i klubben och planerna tar nya former för varje dag som går.
I förra veckan bestämde vi t ex att vi ska ha en egen ”kockskola” med matlagnings-tv. Superkul! Gå gärna med i klubben – det är gratis – genom att mejla din intresseanmälan till info@swedishpaleo.se
Jag hoppas att jag ska kunna förmedla nyttig kunskap om paleo som leder till bättre hälsa för mängder av mina medlemmar. Min devis är ju ”Ät dig Frisk!”
Det finns inget roligare än att förverkliga sina drömmar och att driva eget och arbeta med hälsa, träning och mat i en stor gemenskap är min dröm – som nu verkar gå i uppfyllelse.

Ha en härlig dag,
Cecilia

Jo just det: Birgitta bad mig välja ut ett favoritrecept och här kommer det. Min frukostfavvo nummer 1!

Bananpannkaka

Bananpannkaka, ingredienser för två pannkakor:

  • 2 ägg
  • 1 banan
  • bär eller frukt

Den här pannkakan kan du göra som mellanmål eller frukost. Om du vill ha mer innehåll i pannkakan kan du hälla i lite solrosfrön eller kokosflingor i smeten.
Så här gör du:
Hetta upp en stekpanna med kokosfett. Vispa ihop äggen med bananen som du mosat med en gaffel. Sänk värmen och stek under fyra minuter innan du vänder och steker på andra sidan. Dela gärna upp smeten i två pannkakor då det blir lättare att vända. Servera med färska bär och lite riven kokos.

Kommentera

