Grillmat LCHF

Bokrean 2014

Nu är bokrean i full gång. Jag har två titlar med bland kokböckerna i år. Min första bok LCHF för seniorer skrev jag tillsammans med Dr Annika Dahlqvist. Det är en renodlad LCHF-bok med mycket grädde, ost och smör i recepten.

Gammaldags husmanskost, recept på favoriträtter som jag valt ut för att de ska locka våra äldre att både få matlust och lust att laga mat. Boken passar förstås alla åldrar som gillar att laga vår traditionella mat.

Många av recepten går att omvandla till Paleo med kokosgrädde, kokosolja och mandelmjölk.

LCHF för seniorer

LCHF för seniorer

Laxbakelse ur LCHF för seniorer

Laxbakelse ur LCHF för seniorer

Fläskpannkaka ur LCHF för seniorer

Fläskpannkaka ur LCHF för seniorer

Kokt torsk med äggsås ur LCHF för seniorer

Kokt torsk med äggsås ur LCHF för seniorer

Kokoskakor ur LCHF för seniorer

Kokoskakor ur LCHF för seniorer

Grillmat LCHF blev min första egna kokbok. Den har ett mycket intressant förord av Anna Hallén, som beskriver vad vitaminerna och mineralerna i maten gör för våra kroppar. Den är fylld med grillrecept och tillbehör både för LCHF och Paleo, men förlaget var tyvärr inte med på noterna när jag ville ha båda kostmodellerna med i titeln.

De trodde inte riktigt på att Paleo skulle vara säljande, då för ett år sen när jag skrev boken. Men det har ju visat sig att 2013 var just Paleo den mest sökta dieten på Google runtom i världen.

Fröchips och heta nötter ur Grillmat LCHF

Fröchips och heta nötter ur Grillmat LCHF

Marinerade grönsaker ur Grillmat LCHF

Marinerade grönsaker ur Grillmat LCHF

Kaffemarinerat sidfläsk ur Grillmat LCHF

Kaffemarinerat sidfläsk ur Grillmat LCHF

Blåbärs- och nässelpesto ur Grillmat LCHF

Blåbärs- och nässelpesto ur Grillmat LCHF

Foliebakad torskrygg ur Grillmat LCHF

Foliebakad torskrygg ur Grillmat LCHF

Kokospannacotta ur Grillmat LCHF

Kokospannacotta ur Grillmat LCHF

Här nedan kommer länkar till böckerna hos de stora nätbokhandlarna, där de kostar mellan 45 och 65 kronor. Det finns mängder av fler LCHF-böcker på rean, länkar även till dem så du kan fylla din kokbokshylla med bra recept på nyttig mat.

Bokskotten på Regeringsgatan 55 i Stockholm säljer mina böcker för endast 29 kr. Vet inte om fler av bokhandlarna har dem med på rean, tipsa gärna om du sett dem så kan jag skriva om det här.

Det är otroligt låga priser som knappast kommer igen, så passa gärna på att köpa några extra böcker att ha som gåbortspresent eller till födelsedagar.

Bilderna i inlägget kommer från böckerna och är tagna av min duktiga fotograf Mikael Eriksson.

LCHF för seniorer hos Bokus

LCHF för seniorer hos Adlibris

Grillmat LCHF hos Bokus

Grillmat LCHF hos Adlibris

Alla LCHF-böcker hos Bokus

Alla LCHF-böcker hos Adlibris

Kommentera

