Värmande Paleothé

Publicerat: 4 februari, 2014 i Drycker och smoothies
Etiketter:, , , , , ,

Thé med kokosolja

Paleothé 1 port

  • 1 kopp nyponthé
  • 1 msk kokosolja
  • 1 tsk av följande kryddblandning:
  • ½ dl nässelpulver
  • 2 msk gurkmeja
  • 1 msk mald kanel
  • 1 msk mald kardemumma
  • 1 tsk vaniljpulver

Blanda det heta nyponthéet med kokosoljan och kryddorna i en mixerbunke. Mixa snabbt ihop med stavmixer. Vill du ha en extra näringsrik kopp, blanda då i en äggula också.

Drick, njut och bli varm i kropp och själ.

kommentarer
  1. christina larsson skriver:

    – Hej igen Birgitta, jag saknar dina vackra bilder på den mat du tillagar, likaså de fina underlagen de var upplagda på.

  2. LisaG skriver:

    Hej Birgitta!
    Tänkte att detta te nog är bra vid förkylning men trodde inte att det skulle smaka så gott som det faktiskt gör! Perfekt också om man känner sig frusen. Har nu kokat upp 6-7 dl som jag ska dricka under dagen så hoppas jag att jag känner mig piggare imorgon. Jättebra blogg du har!

Kommentera

